Методичні рекомендації щодо провадження освітнього процесу за допомогою дистанційних технологій на період карантину в КЗ «Маріупольський медичний коледж»
Винниченко Т.В., завідувач відділенням КЗ «Маріупольський медичний коледж»
На виконання Постанови КМУ від 11.03.2020р. №211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу СОУШ-19», настанов листа МОН України від 11.03.2020р №1/9-154, розпорядження Голови Донецької обласної державної адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 12.03.2020р. №231/5-20 «Про забезпечення виконання постанови КМУ від 11.03.2020р. №211» та наказу по КЗ «Маріупольський медичний коледж» від 12.03.2020 №12-з «Про заходи щодо запобігання епідемії коронавірусної інфекції та призупинення освітнього процесу в коледжі , та забезпечення дистанційного освітнього процесу в коледжі з 12.03.2020 по 03.04.2020р. запроваджено карантин та рекомендовано розробити заходи щодо забезпечення проведення навчальних занять за допомогою дистанційних технологій та заходи щодо переведення викладачів на роботу в дистанційному режимі.
Враховуючи кадрові та технічні можливості КЗ «Маріупольський медичний коледж», повноцінний освітній процес можна організувати за допомогою таких дистанційних технологій:
• розміщення навчальної інформації на сайті коледжу (перелік джерел, завдання з навчальних дисциплін, корисні посилання, умови оцінювання роботи студентів, посилання на групи в соціальних мережах Viber. Telegram для он-лайн занять);
• перевірка завдань через застосування електронних скриньок викладачів;
• проведення занять та консультацій в режимі реального часу он-лайн по мобільному телефону, Viber. Telegram, тощо.
Додатково викладачами, відповідно до специфіки навчальної дисципліни та володіння відповідними компетентностями, будуть використовуватися такі ресурси:
• онлайн навчання за допомогою технологій Sкуре, Zооm, Уоиtubе, Gооlе С1ass, Viber, Telegram;
• застосування комунікативних можливостей соціальних мереж Fасеbоок, Instagram тощо.
Керуючись принципами доступності та доцільності, в роботу коледжу для обов’язкового застосовування запроваджується наступний алгоритм організації освітнього процесу за допомогою дистанційних технологій:
1. Кожен викладач повинен проаналізувати свій розклад занять з 12.03.2020 по 03.04.2020 та визначитися з кількістю навчального матеріалу, який повинні засвоїти студенти за цей період за кожною академічною групою та дисципліною.
2. Викладач створює окремий груповий чат для он-лайн занять з кожною академічною групою. До списку учасників чату обов’язково додається завідувач відділенням та в.о. директора для контролю он-лайн роботи. Кожен викладач обов’язково зазначає один робочий день на тижні та час, коли він буде проводити індивідуальні консультації для студентів за номером телефона чи у будь-який інший спосіб.
3. Всі файли з завданнями для дистанційного навчання за академічними групами та відповідні джерела розмішуються в чаті на початку заняття. Під час он-лайн занять викладачі повинні дотримуватися розкладу занять в частині призначеного часу початку та закінчення занять.
4. Викладачі приймають на електронні скриньки виконані завдання з метою контролю студентів, зберігають їх в електронному вигляді, перевіряють роботу студентів та виставляють оцінки.
5. Викладач обов’язково призначає час для виконання завдань. Виконанні завдання студенти відправляють на E-mail. Після перевірки завдань проводиться груповий розгляд та фронтальне он-лайн опитування. За такими алгоритмами опрацевується весь обсяг навчальних матеріалів заняття.
6. Для створення мотиваційної зацікавленості студентів та слідкування за прогресом освітнього процесу викладач проводить оцінювання знань здобувачів освіти на кожному з он-лайн занять.
7. У разі, якщо від студента немає зворотного зв’язку, викладач повинен повідомити про це куратора та/або адміністрацію, намагатися контактувати з таким студентом через електронну пошту, за допомогою послуги Viber чи в телефонному режимі. Якщо викладачем доведено, що комунікація неможлива, відпрацювання заняття буде проведено в очному режимі після повернення до денного навчання без додаткової оплати.
8. Після закінчення карантину на першому занятті за розкладом викладач зобов’язаний за допомогою контрольного зрізу знань встановити рівень навчальних досягнень та практичних навичок студентів за темами, які вивчалися дистанційно. Лише після такого контрольного оцінювання поточні оцінки за вивчення тем можуть бути виставлені в навчальні журнали груп.
9. Викладачі повинні вести індивідуальний щоденник відпрацювання занять згідно розкладу на сайті коледжу на період карантину для подальшого складання звіту з дистанційного навчання студентів. Додатково навчальною частиною буде проводитися контроль наявності викладачів на он-лайн заняттях.
10. Робоча група з контролю дистанційного навчання, в яку входять методист, голова ЦМК та завідувач відділенням, щотижнево розглядають результативність та обсяг роботи кожного викладача за тиждень та надають колегіальну рекомендацію щодо оплати викладачу за відповідний обсяг виконаної роботи за розкладом. Щотижневі звіти викладачів будуть розглядитися робочою групою.
Вищезазначений алгоритм роботи педагогічного колективу коледжу під час карантину може доповнюватися й іншими дистанційними технологіями за потреби і наявності технічних можливостей.
У звіт про обсяг виконаної у період карантину роботи викладачам слід також включити науково-дослідницьку, методичну, профорієнтаційну та виховну роботу.
До методичної роботи можна віднести впорядкування комплексних контрольних робіт та розділів до справи, роботу з підбору електронних підручників для акредитації ОПП «Сестринська справа», участь у процесі атестації педагогічних працівників, вдосконалення методичного забезпечення навчальних дисциплін, роботу з контролю дистанційного навчання (методист, голови ЦМК, зав. відділеннями), робота з тестами з підготовки до Крок М (зав. відділеннями, викладачі).
Щодо виховної роботи: кураторам груп потрібно до планів виховної роботи внести доповнення про індивідуальну роботу зі студентами з групи ризику, активізувати роботу з батьками студентів з питань виконання освітньої програми, співпрацювати з викладачами з питань оволодіння студентами навчальним матеріалом засобами дистанційних технологій, контроль стану здоров’я студентів, контроль за студентами які проживають в гуртожитках та пільгових категорій студентів.