Методична робота - це система організації діагностичної, пошукової, дослідницької, науково-практичної, інформаційної діяльності, основаної на дослідженнях науки та передового досвіду, спрямованої на удосконалення професійної майстерності педагогічних працівників та підвищення ефективності навчально-виховного процесу.

Методична робота коледжу спрямована на формування професійної компетентності, збереження та розвиток творчого потенціалу всього колективу, вироблення інноваційного стилю діяльності, підготовки викладачів до пошукової діяльності, роботи в нових умовах.

Метою методичної роботи є створення умов, що забезпечують різносторонній та творчий розвиток особистості викладача, підвищення його кваліфікації, професіоналізму, готовності до інновацій та забезпечення педагогічних умов для організації навчального процесу.

Основні напрямками методичної роботи:

  • надання методичних консультацій викладачам, студентам;
  • спрямування і координація роботи циклових комісій коледжу;
  • спрямування і координація роботи методичної ради;
  • розробка та впровадження освітніх технологій, інноваційних методик у освітній процес;
  • створення комплексу методичного забезпечення навчальних дисциплін;
  • розробка й упровадження в практику роботи предметних (циклових) комісій методичних рекомендацій, положень щодо вдосконалення науково-методичної роботи, професійної підготовки майбутніх фахівців;
  • сприяння розвитку творчого потенціалу кожного викладача, створення організаційних умов для безперервного фахового підвищення кваліфікації педагогів;
  • вивчення й узагальнення педагогічного досвіду викладачів коледжу, ознайомлення педагогів, студентів коледжу з цим досвідом та його впровадженням;
  • залучення викладачів та студентів до навчально-методичної, науково-дослідної роботи;
  • організація виставок педагогічних досягнень викладачів, новинок психолого-педагогічної, методичної літератури, періодичної преси;
  • робота з викладачами, які тільки почали викладацьку діяльність;
  • допомога в підготовці викладачів до атестації;
  • профорієнтаційна робота.

Основними формами методичної роботи в коледжі є:

  • засідання методичної ради коледжу;
  • засідання циклових комісій;
  • науково-методичні конференції;
  • семінари-практикуми;
  • методичні консультації;
  • тижні предметних (циклових) комісій;
  • відкриті заняття, майстер- класи; взаємовідвідування практичних занять викладачами;
  • розробка і вдосконалення комплексів навчально-методичного забезпечення навчальних дисциплін;
  • створення навчально-методичних матеріалів;
  • виставки педагогічних досягнень викладачів;
  • проведення Дня відкритих дверей;
  • аналіз проведення директорських зрізів.

Координуючим органом методичної роботи в коледжі є методична рада, яка розглядає найбільш важливі питання удосконалення методичної та навчально-виховної роботи в коледжі, впровадження інноваційних технологій і  прогресивних форм організації навчання в освітній процес, контролю і координації роботи циклових комісії, розробки заходів з підвищення професійної майстерності викладачів тощо.

Ключеві питання роботи методичної ради:

  • Основні напрямки методичної роботи.
  • Робота циклових комісій з формування професійної компетентності викладачів.
  • Затвердження навчально-методичних матеріалів викладачів.
  • Результати виставки-огляду навчально-методичних матеріалів викладачів.
  • Роль і місце самостійної роботи студентів у системі організації освітнього процесу.
  • Застосування сучасних педагогічних технологій з метою підвищення якості знань.
  • Результати проведення тижнів циклових комісій.
  • Напрямки удосконалення інформаційно-методичного забезпечення освітнього процесу.

Методист виконує разом з адміністрацією й педагогічним колективом і за їхнім запитом наступні функції: забезпечення професійною інформацією; організація методичної й науково-дослідної роботи; організація індивідуального консультування й професійної підтримки педагогів; допомога педагогам в підготовці до атестації; організація підвищення кваліфікації; допомога щодо підвищення якості освітнього процесу; виявлення, підтримка й поширення педагогічного досвіду; участь і організація семінарів, конференцій, майстер-класів; допомога, участь у розробці й проведенні експертизи інноваційних програм, методик, навчальних планів; методична допомога в проведенні заходів із обміну досвідом між викладачами, допомога у проведенні професійних конкурсів тощо.

Завдання коледжу - підготовка компетентного, знаючого  фахового спеціаліста.

Базовими компетенціями викладача медичного коледжу є:

  • громадянська - визначає особистість ви­кладача медичного коледжу як громадянина з демократичними поглядами і загальнокультурними цінностями, який несе відповідальність за свої вчинки, активно долучається до громад­ського життя;
  • соціальна - дає можливість викладачу ме­дичного коледжу реально оцінити навколишню дійсність, зрозуміти закономірності тієї чи іншої соціальної ситуації, зайняти відповідну позицію, вміти розрахувати свої потреби й можливості, визначитись у сенсі особистого життя відповідно до життєвих норм і реалій;
  • пізнавально-інтелектуальна - охоплює коло теоретичних знань, практичних умінь і на­вичок, набутого досвіду в педагогічній діяльнос­ті, особистісних характеристик, які мотивують до нових здобутків і надбань, пошуку нових рішень у розв'язанні педагогічних проблем;
  • прогностична - забезпечує вміння викла­дача визначати конкретні цілі і завдання освіт­ньо-виховного процесу в медичному коледжі, передбачати кінцевий результат і досягати по­ставленої мети, доцільно обирати науково-мето­дичний, дидактичний, виховний напрями у педа­гогічній роботі;
  • діагностична - передбачає вміння викла­дача визначати рівень засвоєних знань, набутих умінь і навичок студентів у процесі навчання в медичному коледжі;
  • фахова - забезпечує ґрунтовні знання дисципліни, ерудованість, загальну й деонтологічну культуру, гуманне ставлення до інших, толерантність, терпимість,співчуття, озраду тощо;
  • методична - надає знання методологічних і теоретичних основ методики викладання дисциплін, концептуальних основ структури і змісту засобів навчання; забезпечує виконання основних професійно-методичних функцій;
  • інформаційна - дає можливість добирати й поширювати науково-пізнавальну, морально-етичну, спеціальну (медичну) інформацію; поглиблює знання, формує інформаційно-комунікаційні уміння й навички;
  • комунікативна - надає знання закономір­ностей різних форм спілкування і правил поведін­ки в певних ситуаціях, а також субординацію і такт на основі соціальних правил і домовленостей;
  • оцінно-контролююча - зумовлює здійснен­ня викладачем зворотного зв'язку в педагогічній діяльності, проведення корекції та контролю в процесах навчання й виховання в медичному коледжі, а також використання нових ефектив­них засобів і методик перевірки засвоєння знань, формування умінь і навичок;
  • дослідницька - передбачає вміння на­уково мислити, спостерігати, систематизувати, висувати гіпотези, здійснювати науково-пошу­кову роботу, працювати з науковими джерелами тощо;
  • аналітична - забезпечує вміння давати об'єктивну оцінку виконаній роботі, усвідомлю­вати її значущість, ефективність, рівень досяг­нення тощо;
  • психологічна - охоплює здатність викла­дача об'єктивно оцінювати власні здібності, мож­ливості, психологічні особливості; формувати власний імідж, обирати тип поведінки, емоційно керуватись у тих чи інших ситуаціях, вирішувати непорозуміння та запобігати конфліктам.

КОНТАКТЫ

87515,  Донецька обл.,
м. Маріуполь, вул. Митрополитська, б. 42

Телефони:
+38 (0629) 34 33 84 - В.о. директора
+38 (097) 428 97 96 - Приймальна комісія

E-mail Этот адрес электронной почты защищён от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Комунальний заклад «Маріупольський медичний фаховий коледж»
Copyright © 2020. При копировании материалов с сайта ссылка строго обязательна.