МЕТОДИЧНА РОБОТА В КЗ «МАРІУПОЛЬСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ»
Методична робота - це система організації діагностичної, пошукової, дослідницької, науково-практичної, інформаційної діяльності, основаної на дослідженнях науки та передового досвіду, спрямованої на удосконалення професійної майстерності педагогічних працівників та підвищення ефективності навчально-виховного процесу.
Методична робота коледжу спрямована на формування професійної компетентності, збереження та розвиток творчого потенціалу всього колективу, вироблення інноваційного стилю діяльності, підготовки викладачів до пошукової діяльності, роботи в нових умовах.
Метою методичної роботи є створення умов, що забезпечують різносторонній та творчий розвиток особистості викладача, підвищення його кваліфікації, професіоналізму, готовності до інновацій та забезпечення педагогічних умов для організації навчального процесу.
Основні напрямками методичної роботи:
- надання методичних консультацій викладачам, студентам;
- спрямування і координація роботи циклових комісій коледжу;
- спрямування і координація роботи методичної ради;
- розробка та впровадження освітніх технологій, інноваційних методик у освітній процес;
- створення комплексу методичного забезпечення навчальних дисциплін;
- розробка й упровадження в практику роботи предметних (циклових) комісій методичних рекомендацій, положень щодо вдосконалення науково-методичної роботи, професійної підготовки майбутніх фахівців;
- сприяння розвитку творчого потенціалу кожного викладача, створення організаційних умов для безперервного фахового підвищення кваліфікації педагогів;
- вивчення й узагальнення педагогічного досвіду викладачів коледжу, ознайомлення педагогів, студентів коледжу з цим досвідом та його впровадженням;
- залучення викладачів та студентів до навчально-методичної, науково-дослідної роботи;
- організація виставок педагогічних досягнень викладачів, новинок психолого-педагогічної, методичної літератури, періодичної преси;
- робота з викладачами, які тільки почали викладацьку діяльність;
- допомога в підготовці викладачів до атестації;
- профорієнтаційна робота.
Основними формами методичної роботи в коледжі є:
- засідання методичної ради коледжу;
- засідання циклових комісій;
- науково-методичні конференції;
- семінари-практикуми;
- методичні консультації;
- тижні предметних (циклових) комісій;
- відкриті заняття, майстер- класи; взаємовідвідування практичних занять викладачами;
- розробка і вдосконалення комплексів навчально-методичного забезпечення навчальних дисциплін;
- створення навчально-методичних матеріалів;
- виставки педагогічних досягнень викладачів;
- проведення Дня відкритих дверей;
- аналіз проведення директорських зрізів.
Координуючим органом методичної роботи в коледжі є методична рада, яка розглядає найбільш важливі питання удосконалення методичної та навчально-виховної роботи в коледжі, впровадження інноваційних технологій і прогресивних форм організації навчання в освітній процес, контролю і координації роботи циклових комісії, розробки заходів з підвищення професійної майстерності викладачів тощо.
Ключеві питання роботи методичної ради:
- Основні напрямки методичної роботи.
- Робота циклових комісій з формування професійної компетентності викладачів.
- Затвердження навчально-методичних матеріалів викладачів.
- Результати виставки-огляду навчально-методичних матеріалів викладачів.
- Роль і місце самостійної роботи студентів у системі організації освітнього процесу.
- Застосування сучасних педагогічних технологій з метою підвищення якості знань.
- Результати проведення тижнів циклових комісій.
- Напрямки удосконалення інформаційно-методичного забезпечення освітнього процесу.
Методист виконує разом з адміністрацією й педагогічним колективом і за їхнім запитом наступні функції: забезпечення професійною інформацією; організація методичної й науково-дослідної роботи; організація індивідуального консультування й професійної підтримки педагогів; допомога педагогам в підготовці до атестації; організація підвищення кваліфікації; допомога щодо підвищення якості освітнього процесу; виявлення, підтримка й поширення педагогічного досвіду; участь і організація семінарів, конференцій, майстер-класів; допомога, участь у розробці й проведенні експертизи інноваційних програм, методик, навчальних планів; методична допомога в проведенні заходів із обміну досвідом між викладачами, допомога у проведенні професійних конкурсів тощо.